Articol Andy Szekely - saWEB

Recomandari pentru antreprenori de la Andy Szekely

Andy Szekely, este creatorul primei licente de training cu autor roman de la noi din tara – Powerful Business Persuasion – strategii de comunicare si influentare pentru vanzatori si manageri. Cred cu tarie ca avem nevoie de modele precum Andy, pentru a ne dezvolta atat din punct de vedere al carierei cat si pe plan personal.

“Mai intai cultura – dupa strategia!” – reprezinta punctul de la care pornim discutia de astazi.

Invitatul meu de astazi reuseste sa se aproprie cu usurinta de oameni, prin felul sau de a fi: sincer si carismatic. Aceasta deschidere l-a ajutat sa construiasca ceea ce vedeti astazi: un brand puternic, o afacere de succes si o metoda eficienta de a ajuta comunitati intregi.

“Vine un moment in viata antreprenoriala cand degeaba ai strategii si stii unde vrei sa ajungi, daca nu ai construit inainte o cultura solida in organizatia ta.

Mai intai cultura – dupa strategia!

Este foarte tentant pentru un antreprenor sa se arunce in oportunitati, pentru ca asta inseamna de fapt spiritul antreprenorial. Identifica oportunitati unde altii vad probleme, si actioneaza ca sa-l fructifice in profit. Problema este ca, antreprenorul are tendinta sa actioneze prea repede fara sa fi pregatit terenul. Este ca si cum ai fi gradinar si ai arunca seminte de cea mai buna calitate, pe un teren neprasit, nepregatit.

Andy Szekely - Despre Anteprenoriat

Asta nu inseamna ca la lansarea business-ului nu este bine sa te concentrezi pe a face bani, insa cand echipa ta creste, trebuie sa schimbi ordinea de prioritati. Constructia de cultura organizationala vine inainte de a fructifica oportunitatile.

Marea majoritate a antreprenorilor se simt la un moment dat blocati. Simt frustrare mai ales pentru ca ei stiu unde vor sa ajunga, dar au senzatia ca nu le ajung resursele, sau ca echipa nu-i intelege, sau nu-i urmeaza si nu-i ajuta suficient de bine.

Asadar, incepi facand niste bani, fructificand niste oportunitati urmand sa pui frana si sa pornesti constructia.

Incepi cu stabilirea unor reguli de conduita, analizezi daca limbajul colorat este permis sau ai mai degraba un limbaj politicos, si pledez pentru a doua varianta dupa ce am trecut prin ambele, sau cat de importanta este punctualitatea in compania ta. Ce intelege fiecare prin cuvintele cheie din organizatia ta?  Au aceeasi definitie ca tine pentru cuvinte ca: profit, responsabilitate sau respect? Calibrand limbajul, mediul si comportamentele iti cladesti cultura companiei tale.

Start-up Andy Szekely recomandari - saWEB

Este o greseala sa investesti in cursuri, sa inveti strategii, daca tu habar nu ai cum sa-ti gestionezi clientii si daca nu ai creat mai intai cultura de echipa care sa iti permita, sa fructifici oportunitatile descoperite.

Aceasta etapa reprezinta constructia sau creatia de cultura organizationala si eu cred ca orice antreprenor, mai devreme sau mai tarziu, intuitiv daca nu prin mentorat, ajunge la concluzia asta.
Este mult mai sanatos sa ajungi la aceasta concluzie cat mai repede, mai ales ca aceasta constructie nu este grea.

Cu niste pasi bine determinati, este mai degraba un proces cu lucruri simple de facut, decat actiuni filozofice (workshop-uri pe valori sau valorile companiei scrise cu litere de aur in marmura 🙂 ).

Pentru urmatorul an, va doresc sa incepeti sa va axati pe lucrurile cu adevarat importante, nu pe cele urgente.

Cheia este sa ai o echipa care sa preia 80-90% din ceea ce ai tu de facut.
Doar asa vei reusi sa-ti maturizezi business-ul.”

 

Multumim Andy, pentru aceste informatii pline de valoare!

Pentru mai multe idei importante, va invit sa-l urmariti pe Andy pe site-ul: www.andyszekely.ro

Scrie parerea ta